Всесвітній день поширення інформації про проблему аутизму покликаний забезпечити більш глибоке розуміння про проблему аутизму та сприяти приєднанню всіх країн-членів ООН до Конвенції про права інвалідів. Об'єднавши наукові дослідження та інформаційно-просвітницькі зусилля, ми зможемо забезпечити дорослих і дітей з обмеженими можливостями підтримкою та повною інтеграцією в діяльність суспільства.
Відзначаючи Всесвітній день підвищення поінформованості про проблему аутизму, давайте пам'ятати, що кожен з нас може допомогти у вирішенні цієї проблеми. Давайте підтримаємо людей, що живуть з аутизмом, їхні родини та їхні громадські об’єднання. Переглянемо наші особисті погляди, ставлення до людей з інвалідністю та докладемо всіх зусиль задля викорінення забобонів, які дискримінують осіб з обмеженими можливостями. Давайте присвятимо себе створенню справедливого та гуманного суспільства, яке забезпечує гідність і права для всіх без винятку. Всесвітній день поширення інформації про проблему аутизму покликаний привернути увагу громадськості до критичної ситуації, що склалася з аутизм у світі.
Аути́зм (грец. autos — «сам»; аутизм — «занурення в себе») — вроджене психічне захворювання, що характеризується нездатністю хворого до взаємодії із зовнішнім світом — і виникаючими з цього факту порушеннями в соціалізації. Хворий типово уникає спілкування: усяке порушення повсякденного розпорядку й стереотипів виявляється йому трагедією; проте інтелект аутиста понижений далеко не завжди, часто виявляються так звані «острівці знання» — області, в яких здібності хворого досягають нормального або навіть геніального рівня.
Від аутизму страждають 67 млн. осіб у всьому світі. Дітей, які страждають аутизмом, у світі цього року буде виявлено більше, ніж дітей з діабетом, раком і СНІДом. Імовірність діагностування аутизму у хлопчиків в 4 рази більше, ніж у дівчаток. Не існує медичного способу виявлення та лікування аутизму, але рання діагностика і негайне втручання можуть поліпшити наслідки.
Аутизм: сигнали небезпеки Присутність таких ознак вказує на те, що дитина перебуває у групі ризику та потребує обстеження, щоб упевнитися в її нормальному розвитку. Якщо у вашої дитини присутня бодай якась з цих ознак, будь ласка, негайно зверніться до педіатра або до сімейного лікаря для отримання консультації: Не посміхається, не проявляє теплих і радісних почуттів у віці 6 місяців і більше. Не повторює за дорослими звуки, не посміхається у відповідь на усмішку, не проявляє емоції за допомогою міміки у віці від 9 місяців. Відсутність дитячого белькотіння у віці 12 місяців. Відсутність звичайних жестів, таких як вказати пальцем, продемонструвати, витягнути руку, щоб дотягнутися або помахати на прощання, у віці 12 місяців. Не знає жодних слів у віці 16 місяців. Відсутність осмислених фраз із двох слів (без наслідування або повторення) у віці 24 місяців. Відсутність реакції на звернення під назвою у віці 10 місяців. Будь-яка втрата мови (або лепету) яких соціальних навичок у будь-якому віці. Далі за кваліфікованою порадою варто звернутися до дитячого психіатра. За кожним районом нашого міста закріплені такі спеціалісти.