На базі Солонянської середньої загальноосвітньої школи № 1 функціонує логопедичний пункт. Основним завданням логопункту є усунення порушень усного і писемного мовлення, запобігання різних відхилень мовленнєвого розвитку учнів, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків.
На логопедичний пункт зараховуються учні з відхиленнями мовленнєвого розвитку 1-4-х класів наступних загальноосвітніх навчальних закладів: Солонянської СШ№1 та №2. Логопедична допомога надається учням всім дітям Солонянського району, мовленнєві вади яких перешкоджають успішному навчанню.
Завідуюча логопедичним пунктом – логопед Басараб Людмила Олександрівна, досвідчений фахівець з 5-ти річним стажем логопедичної практики, спеціаліст другої категорії.
У своїй роботі логопед керується чинним "Положенням про логопедичні пункти системи освіти”, планом роботи логопеда на навчальний рік.
З 1 по 30 вересня та з 1 по 30 червня кожного року логопедом проводиться діагностичне обстеження усного і писемного мовлення всіх учнів 1-4-х класів та дітей, які зараховуються у перші класи закріплених шкіл, з метою виявлення в них мовленнєвих порушень.
З учнями, що мають мовленнєві недоліки, проводиться корекційна логопедична робота паралельно з навчанням дітей у школі. Заняття з ними проводяться у години, вільні від уроків.
Основна форма організації навчально-корекційної роботи - групові заняття. Наповнюваність груп – 4-5 дітей.
До груп добираються діти з однорідними порушеннями мовлення та однакового віку. На логопункті комплектуються такі групи учнів:
1. З фонетичними порушеннями Це самостійна вада, коли порушена вимова однієї групи звуків або двох і більше артикуляційних груп, а саме: дитина зовсім не вимовляє звук, замінює один звук іншим, спотворює звук (міжзубна, бокова вимова свистячих або шиплячих звуків, гортанне Р і т.д.), нестійка вимова окремих звуків (в одних випадках вимовляє звук правильно, в інших - спотворено).
2. З фонетико-фонематичним недорозвитоком мовлення Неправильна вимова звуків ускладнюється недостатньо розвиненими фонематичними процесами. Це призводить до виникнення проблем в оволодінні читанням і письмом: такі порушення як дислексія (неспроможність оволодіти без спеціальної логопедичної допомоги процесом читання) та дисграфія (недоліки писемного мовлення, письма)
3. З фонетико-фонематичними порушеннями (ФФН) з елементами загального недорозвитку мовлення (ЗНМ) ФФН поєднується із вторинним недорозвитком лексичної і граматичної сторін мовлення (бідність словника, аграматизми у самостійній мові тощо).
4. Із заїкуванням 5. З мовними дефектами, що спричинені порушенням будови артикуляційного апарата .
Корекційна робота з кожною групою дітей з вадами мовлення проводиться систематично, за ефективними сучасними методиками по усуненню мовленнєвих недоліків.
Регулярно проводяться індивідуальні заняття по подоланню заїкання, загального недорозвитку мовлення і інших складних порушень.
Систематично надаються консультації батькам учнів і вчителям з питань профілактики та усунення мовленнєвих недоліків.
ГРАФІК РОБОТИ
ЛОГОПЕДИЧНОГО ПУНКТУ У вересні проводиться
обстеження мовлення учнів
на базі Солонянської СШ№1 та №2
З 01 жовтня
робота логопедичного пункту
на базі Солонянської СШ№1 та №2
Вівторок 13.00 – 16.00
Середа 13.00 – 16.00
Четвер 13.00 – 16.00
П’ятниця 10.00 – 14.30
На протязі року здійснюються виїзні консультації для дітей з порушеннями вимови згідно заявок шкіл Солонянського району.