1. Списати букву склад(прямий, закритий, опозиційний): - з друкованого аркуша; - прописного 2. Списати слова і речення з даного тексту. 3. Письмо під диктовку складів з опозиційними звуками: та-да, ла-ра, за-жа-са, са-на-ша. 4. Письмо під диктовку простих слів з попереднім звуковим аналізом: рак, мили, риба, білка і без попереднього аналізу: шуба, день, лялька. 5. Слуховий диктант за програмою даного класу. 6. Скласти з букв розрізної азбуки слово і помістити його під даним малюнком. 7. Підписати назви окремих малюнків( мак, сумка, зошит). 8. Самостійне письмо: а) скласти речення за нескладним сюжетним малюнком і записати їх, наприклад: хлопчик бігає; дівчинка шиє; собачка сидить. б) скласти розповідь за сюжетним малюнком або за серією сюжетних малюнків із зображенням послідовних дій.
Аналіз помилок
1. Специфічні помилки на заміну букв (їх частота відповідність мовленнєвому порушенню) 2. Наявність помилок на пропуски, добавлення перестановки букв, спотворення слів. 3. Злите, окреме написання слів. 4. Граматичні особливості писемного мовлення - проаналізувати речення , порядок слів у ньому, пропуски слів, вживання відмінкових закінчень, прийменників, закінченість думки. 5. Помилки на правила, правопис ненаголошених голосних, дзвінких і глухих приголосних. [size=9][b] Схема обстеження читання 1. Впізнавання букв за зразком без їх називання та з опорою на слухове сприймання серед ряду букв в словах, тексті: - знайди таку саму букву; - знайди букву, яку я назву. 2. Знання букв алфавіту: - назви цю букву; - покажи букву, яку я назву (якщо дитина не вимовляє даний звук). 3. Читання складів(прямих, зворотних, зі збігом приголосних) са-за, ати-ади, дла-дра. - впізнай склад серед інших; - називає першу, другу букву, а потім зливає їх у склад; - називає склад без попереднього аналізу; - переставляє звуки місцями; - визначає подібність складів (ма, са, ха) з допомогою, самостійно. 4. Читання слів (простих, складних, знайомих , малознайомих) наприклад: нога, двері, школа, журнал, підвіконня, етажерка. Вивчення розуміння прочитаного слова: - знайди предмет (малюнок), назву якого прочитав; - склади з прочитаним словом речення. 1. Читання довгих, багатоскладових слів: міліціонер, екскаватор, бібліотека, велосипед, порох отяг. 2. Читання речень і спеціально підібраних текстів, доступних учню за обсягом і змістом, обстеження їх розуміння: - вибери серед малюнків той , який відповідає змісту прочитаного речення; - дай відповіді на запитання (за змістом речення, тексту); - перекажи оповідання.
Висновок Навички читання сформовані, недостатні, відсутні. Прийоми читання:по буквене, поскладове, читання складами + словами, читання словами + складами, цілими словами(простих, складних, знайомих, малознайомих слів) Характер помилок: - заміни окремих букв (вказати яких) - заміни букв відповідають вадам звуковимови; - пропуски букв, складів, слів. - зайві букви, склади, слова. Темп читання повільний, швидкий. Виразність читання хороша, недостатня, наголос правильний, неправильний. Розуміння прочитаного на рівні окремих слів, речень тексту.